Meest gestelde vragen - Techniek - Dak Profijt - 085-1308544

Warmtefonds met 0% rente*

Meest gestelde vragen – Techniek

Wij zijn hier om u te helpen met al uw vragen en problemen omtrent uw zonnepaneleninstallatie. Onze medewerkers zijn gekwalificeerd en ervaren en zullen u graag helpen met alles van technische ondersteuning tot het oplossen van problemen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen, we staan klaar om u te helpen.
Klantenservice Dakprofijt

Meest gestelde vragen

Is mijn dak geschikt voor zonnepanelen

Ga naar de pagina van de meest gestelde vragen voor al uw antwoorden.

Hoeveel ga ik besparen?

Wat u precies gaat besparen hangt af van uw huidige kosten en verbruik, de formaat van het dak en het aantal zonnepanelen dat we plaatsen. Over het algemeen brengen wij een advies uit waarbij de geschatte opbrengst van de zonnepanelen en het geschatte elektriciteitsverbruik even hoog zijn. Dit is voor u het voordeligst. De hoogte van uw besparing zal het bedrag zijn dat u nu aan elektriciteit betaalt.

Doe een aanvraag om te kijken hoeveel u gaat besparen.

Let op: de prijzen voor elektriciteit stijgen. De jaarlijkse besparing wordt dus ieder jaar een stukje groter.

En als de zon niet schijnt?

Bijvoorbeeld ’s nachts wekken uw zonnepanelen natuurlijk geen stroom op. Dan ontvangt u gewoon stroom via uw energieleverancier. Op een zonnige dag wekt u meer energie op dan u verbruikt en levert u dit automatisch terug aan het net. De hoeveelheid energie wordt aan het einde van het jaar met u verrekend. Dat heet salderen.

Vooraf maken wij altijd een plan op maat, waarin we kijken naar uw stroomverbruik. We zorgen ervoor dat de jaaropbrengst van de zonnepanelen zo dicht mogelijk in de buurt komt van het jaarverbruik. Dat is voor u het voordeligst.

Welke garanties krijg ik?

Bij Dak Profijt werken we uitsluitend met de beste materialen. Op die manier weet u zeker dat jij goed zit met uw zonnepanelen. In ons op maat gemaakte plan zie u precies welke garanties u krijgt. In de meeste gevallen krijgt u bij Dak Profijt de beste garanties uit de markt:

  • 30 jaar productgarantie op de zonnepanelen (fabrieksgarantie)
  • 30 jaar vermogensgarantie op de zonnepanelen*
  • 25 jaar productgarantie op de omvormer (fabrieksgarantie)
  • 25 jaar garantie op het montagesysteem

*Dit houdt in dat u de garantie krijgt dat jouw zonnepanelen na 30 jaar nog minimaal 87% van het originele vermogen hebben.

Hoe werkt het terugleveren?

Als u met uw zonnepanelen meer stroom opwekt dan u meteen gebruikt, dan levert u stroom automatisch terug aan het elektriciteitsnet. Bij het terugleveren draait jouw energiemeter terug óf de slimme meter registreert dat u teruglevert.

Hoe werkt salderen?

De salderingsregeling maakt zonnepanelen extra aantrekkelijk. Nu, maar ook in de toekomst. Maar wat is salderen precies?

Aan het einde van het jaar wordt jouw teruggeleverde stroom automatisch met jouw verbruikte stroom verrekend. U levert de stroom terug aan het elektriciteitsnet tegen dezelfde prijs als wat u ervoor zou betalen aan de energieleverancier. Dat heet salderen.

Bijvoorbeeld: jouw zonnepanelen leveren in een jaar 3200 kWh op. In hetzelfde jaar verbruikt u 3500 kWh. U ontvangt dan een jaarrekening van de energieleverancier van 300 kWh (3500 – 3200).

Momenteel kan er gebruik gemaakt worden van de salderingsregeling. Als de wetsvoorstellen er doorheen komen dan zal dit over een periode van zo’n 10 jaar afgebouwd gaan worden. Dan wordt het aantrekkelijker om de opgewekte stroom meteen te gebruiken en het overschot niet terug te leveren maar op te slaan in een soort van thuisaccu. De omvormers van SolarEdge, die wij gebruiken, zijn klaar voor de toekomst.

Vraag over je installatie?
Wij staan voor u klaar.

Wij zijn van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 17:00.

Neem contact op